Dag1 Van Amsterdam via Wenen en Tel Aviv naar Nes Ammim

14 april 2015 - Nes Ammim, Israël

Dinsdag 14.04.2015

Vertrek om 07:15 uur vanaf Schiphol. Iedereen was mooi op tijd aangekomen. Aankomst op Wenen Airport om 09:00 uur. Om 10:15 uur zouden we vertrekken maar er ontbrak een passagier waarvan de bagage wel was ingeladen. Om eventuele problemen in de lucht te vermijden moest de bagage tussen alle koffers worden gevonden. Na het nodige gooi- en smijtwerk konden we eindelijk om 11:00 uur richting Israel vertrekken in een volle Airbus A321 met veel orthodoxe joden en veel kinderen. Aankomst op Airport Ben Gurion om 15:00 uur. Onze gids Manja stond ons reeds op te wachten met een luxe airco-touringcar. Het pinnen van de nodige israel-shekel kostte nogal wat moeite maar om 16:00 uur zaten we in de bus richting Nes Ammim .Een prima rit, grotendeels over de tolroute 6. Niet via de kustroute 2 wegens de vele avondspitsfiles en verkeerslichten. Aankomst in kibboets Nes Ammim om 18:30 uur. We werden zeer hartelijk door Luise (vrijwilligster uit Nederland) ontvangen. De andere vrijwilligers brachten de bagage naar de kamers en wij konden meteen aan tafel. Een heerlijk en voedzaam diner. Na het diner werden we verwacht in de oorsprong van Nes Ammim, een oude stadsbus uit Nazareth die in het begin dienst deed als caravan voor 8 vrijwilligers. Oud-predikant Gerard van der Vlis heeft ons meegenomen in een boeiend verhaal over Nes Ammim. Opgericht in 1963 door vrijwilligers uit kerken vanuit Zwitserland, Duitslans en Nederland. Israel sloot later aan en de kibboets heeft nu als doel om verbinding te maken tussen de joodse en palestijnse/arabische bewoners van Israel. Om 22:30 uur (ned. tijd + 1 uur) zocht iedereen zijn/haar bed op. Een lange (reis)dag met een mooie afsluiting. Dat belooft wat voor de komende reis!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annet:
    15 april 2015
    Mooi om alles mee te lezen, goede tijd!