De voorbereiding

5 april 2015 - Dordrecht, Nederland

Over ruim een week gaan we naar Israel en de Palestijnse gebieden. De voorbereidingen zijn in volle gang en de vakantielijstjes worden afgewerkt. Wat moet er allemaal in de koffers, warme kleding of een zomerse outfit, een korte broek, een lange broek of allebei?

We hopen op zonnig weer dus een petje, zonnebril en een tube zonnebrandcreme moeten ook mee. Het zijn de gebruikelijke zorgen die je hebt als de vertrekdatum nadert.

De reisorganisatie heeft wat algemene informatie over deze reis gegeven en Riet adviseert ons om wat meer gegevens te verzamelen. Dat is niet tegen dovemansoren gezegd, sommige deelnemers zijn erg actief en schrijven uitgebreide artikelen. Om het overzichtelijk te houden maken we er een aardig boekje van met een dagindeling en bijzonderheden.

Het samenstellen, kopieren en voorzien van een ringband neemt de nodige tijd in beslag maar vele handen maken licht werk. Een gedeelte van de door ons verzamelde informatie is te vinden op internet. Daar zijn ook verschillende sites waar kritische kerkleden aangeven dat de kerkelijke excursies naar Israel en de Palestijnse gebieden te pro-Palestijns of juist te pro-Israel zouden zijn.

Onze rondreis heeft dat bezwaar niet, we ontmoeten tijdens deze reis veel joden,moslims en christenen. Zo krijgen we twee kanten van het verhaal te zien en te horen waardoor we meer inzicht krijgen in de problemen die hier spelen.

Nog een goede week en we vliegen naar Israel, we tellen af!!

6 Reacties

1. Annie Vogels:
    13 april 2015
    Veel reisplezier naar Israel te samen met reis genoten
  2. Erwin & Manon:
    13 april 2015
    Héél veel plezier allemaal in Israël - geniet ervan.....
  3. Yvonne Allaart:
    14 april 2015
    Een hele goede reis toegewenst.
  4. Riet van Oijen-Sneep:
    15 april 2015
    Ik wens jullie een goede reis. Er is zoveel moois te zien. Het is genieten.
  5. Thea:
    15 april 2015
    Ha riet! Een hartelijke groet vanuit Pape'city! Hoop dat alles naar wens verloopt, goede ervaringen en mooie ontmoetingen! Via con Dios
  6. Cune:
    16 april 2015
    Mensen, geniet van de reis , hij is zo om!