Dag 6, Kerkdienst, Geboorte Kerk en het Aida vluchtelingenkamp

19 april 2015 - Bethlehem, Israël

19.04.2015
Vandaag zijn we naar een lutherse kekdienst in Bethlehem geweest. We werden hartelijk ontvangen waarna we plaats namen in de kekbanken. De liturgie was voor een groot gedeelte naar het engels vertaald, speciaal voor de buitenlanders waaronder duitsers en amerikanen. De dienst was fijn met mooie melodien.Na de dienst uiteraard koffie met zijn allen in de kelder onder de kerk. Vervolgens liepen we naar de geboortekerk maar alvorens naar binnen te gaan eerst lunchen.Het was jammer dat de kerk aan de binnenzijde in de steigers stond wegens renovatie. De drukte viel wel mee dus we waren keurig op tijd terug zodat de bus ons kon oppikken en door kon brengen naar een vluchtelingenkamp. Na een welkomswoord en een uitleg kregen we een rondleiding door het kamp olv een gids Het was indrukwekkend om daar rond te lopen. Nadien zijn we terugereden naar het hotel waar we voor de eerste keer op het dakrestaurant waar we het diner konden nuttigen. Een diner met een wijds uitzicht over de stad Betlehem wat wil je nog meer.

Foto’s

1 Reactie

1. Riet:
    20 april 2015
    Mooie verhalen. Ik zie uit naar een presentatie over jullie reis in het Open Huis.
    Wij hadden gisteren een prachtige dag in de Waalse kerk waar ik 's morgens bevestigd werd als diaken.